Iroda a korona után!?

január 18, 2021

A tavalyi év hívó szava a koronavírus mellett a home office volt. Idén előreláthatólag már az iroda szó is felzárkózik mögéjük. (3 perces olvasási idő)

A koronavírus teljesen átszervezte a munkavégzés helyét, irodai dolgozók többsége otthon végzete munkáját. Most a vakcina megjelenésével felcsillan a remény, hogy talán idén valamikor visszatérhetünk az irodába. Valószínűsíthető, hogy nem ott folytatjuk az életünket, ahol azt március közepén abbahagytuk.

Prognoztizált változások az irodai munka terén, melyeket érdemes mérlegelni mielőtt döntést hozunk az „új normális” világban tervezett munkarendről:

  • 2020-ig erősen ingatlan bérbeadói piac volt jellemző, a feltételeket a bérbeadók diktálták. Ez most változik. Bérlői piac van már most kialakulóban, a közeljövőben egyre inkább ez lehet meghatározó.
  • Az iroda már nem kizárólag a munkavégzés helye, kialakításkor figyelni kell arra is, hogy az iroda támogassa a szociális, közösségi kapcsolatok erősítését, kialakulását. Tágasabb konyha, közösségi terek fókuszban lesznek. Elsősorban találkozni, közös munkavégzésre, brainstormingra érkeznek majd a kollégák az irodába.
  • Hibrid megoldás esetén, amikor heti 2-3 nap home office mellett 2-3 nap irodai munka kerül bevezetésre, úgy célszerű a share-desk megoldás alkalmazása, dedikált munkaállomást a vezetőknek, illetve azon munkavállalóknak érdemes kialakítani, akik teljes munkaidőben irodában kívánnak dolgozni. Fontos: a share-desk nagyarányú home office kialakításkor működik hatékonyan!
  • Az iroda m2 meghatározásakor figyelembe kell venni, hogy a távolságtartás még életünk része marad. Open office-ba nem szívesen térnek vissza a munkavállalók.
  • Felértékelődik az ergonómia, home office során általában kanapéról, étkezőasztal mellől dolgoztak a kollégák. Jó érzés lesz kényelmes munkaállomásból dolgozni: állítható magasságú asztal, ergonomikus szék, monitor, vagy laptop emelő használata előnyös.
  • Fontos a rugalmasság. Biztosítsuk a munkavégzés lehetőségét asztal mellett ülve és állva, kanapéról, fotelből akár, magasított asztalról, konyhából is. A jó ötletek, a kapcsolatépítés könnyebben működik kötetlen, laza környezetben.
  • Az irodai munka során előreláthatóan megmaradnak valamilyen mértékben az on-line egyeztetések ügyfelekkel, partnerekkel, vagy épp aznap otthonról dolgozó kollégákkal, így fontos ezek figyelembe vétele, akusztikai megoldások alkalmazásával és több video-konferenciára alkalmas tárgyaló kialakításával.
  • A fokozott higiénia életünk része marad, akár a rendszeres, professzionális takarítási megoldások alkalmazásában, mind antibakteriális felületek kialakításában, de a levegő és víztisztítás területén is.
  • Igény merül fel az érintésmentes vezérlési funkciók pl. digitális on-line beléptető rendszer alkalmazására, mobil telefonról való kezelésére, amelyről akár a parkolás, ügyfélérkeztetés, de akár az öltözőszekrény kinyitása stb. is elvégezhető.
  • Növények az irodában mindig is fontos szereppel bírtak, ez most igazán felértékelődik. „A zöld szín nyugtat, a növények tisztítják a beltéri levegőt is, a városi környezetben pedig egyfajta visszautat adnak a természethez.”

Megoldások képekben:

Ha Önök is új iroda kialakítása, netán a meglévő átalakítása előtt állnak, segítünk tanácsadással, tervezéssel, a megvalósítás támogatásával.  Vegye fel velünk a kapcsolatot!

Cikk forrása:
https://www.portfolio.hu/ingatlan/20201228/orokos-home-office-es-megszuno-irodapiac-hogy-valtozik-meg-a-munkahelyi-eletunk-a-jarvany-utan-top10-sztori-4-462380
http://realista.hu/ingatlanpiac/gy-zajlik-most-a-brlk-pandmis-lete-az-irodahzakban/138800
http://realista.hu/ingatlanpiac/a-munkavllalk-66-a-szeretne-rintsmentes-belptetst/138801

Megosztás:

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: pinterest
Megosztás itt: email

Hírlevél feliratkozás

A tanulmányok letöltéséhez, iratkozz fel hírlevelünkre!

Tech & Well az irodában Kutatási összefoglaló

INGYENES TANULMÁNYUNK LETÖLTÉSE