VERSENYBEN MAGUNKKAL (IS)

december 18, 2019

Amikor az OFFISEVEN elstartolt gyakran kellett arról beszélnünk, hogy mit is jelent a szó: munkakörnyezet és miért fontos, hogy ezzel is foglalkozzanak a vállalkozások. Azóta sokat változott a helyzet, és talán nem túlzás azt mondani, hogy ebben nekünk is részünk volt. Ma ott tartunk, hogy jelenleg az Év Irodája 2019 versenyen két általunk tervezett projekt is indul, vagyis magunkkal is versenyben vagyunk.

Nemcsak a multiknak lehet
Sokszor hallottuk, hogy a munkakörnyezet tervezés, az egészséges és jól használható iroda kialakítása úri huncutság, és kizárólag a nagy multinacionális cégeknél van forrás és igény erre a munkára. Ezt is szerettük volna cáfolni, hiszen a jól átgondolt és igényesen kialakított iroda növeli a hatékonyságot, csökkenti a betegállományban töltött időt, vagyis minden cég profitálhat belőle. Sőt, ha jobban belegondolunk a kicsiknek még fontosabb, hogy munkavállalóik jól dolgozzanak, elégedettek legyenek, és ne töltsenek túl sok időt betegszabadságon, hiszen egy kkv nehezebben oldja meg a helyettesítést és érzékenyebb az árbevétel, akár időszakos, változására.
Azt a feltételezésünket, hogy a kisebb cégeknek is igényt tartanak szolgáltatásainkra, az idő igazolta. Az Év Irodája 2019 versenyen induló projektjeink mikro- illetve kisvállalkozások, ahol a vezetők tudták, hogy ha a kollégák szeretnek dolgozni járni az komoly fegyver a fluktuáció ellen.

Mindenkinek más az ideális iroda
Babzsákfotel és csocsóasztal? Kevés lesz ahhoz, hogy valóban jól használható, sőt szerethető irodánk legyen. A munkakörnyezet tervezésnek csak egy szempontja, hogy az irodában legyen tér a relaxálásra, az informális együttlétre. Ennél sokkal fontosabb, hogy az iroda kialakítása alkalmazkodjon a feladatokhoz. Jó példa erre a Com-Forth recepciója. Mivel nagy csomagforgalmat bonyolítanak, e-mellett rendszeres az ügyfelek fogadása, így egyértelmű volt, hogy kell egy jól megközelíthető, tágas, ugyanakkor reprezentatív fogadótér. Az ehhez kapcsolódó plusz funkciók (kabáttároló, demófal) pedig a tér adta lehetőségeket használják ki praktikusan.

Persze a csapat működése, egyben tartása is fontos akkor, amikor irodai teret alkotunk. Azt első felmérésünk óta tudjuk, hogy a magyar munkavállalók többsége idegenkedik a nagy egyterű irodáktól, így az open office helyett kell találni megoldást arra, hogy a munkatársak kommunikálhassanak, együtt lehessenek. A Com-Forth-nál ez a tér a konyha, mert az itt dolgozók szeretnek együtt főzni, enni és a vezetés felismerte, hogy ez a legjobb csapatépítés. Természetes hát, hogy nagy és jól használható konyhát kapott a cég.

A Fellowes Hungary estében is, a pub hangulatú, informális beszélgetésekre, ötletelésre, kötetlen együttlétre is alkalmas konyha az egyik meghatározó eleme az irodának. Az természetes volt, hogy a cég berendezéseinek segítségével minden közösségi tér tisztított levegővel lesz ellátva. A fiatalos és egyben elegáns iroda dizájn és az otthonos megoldások mellett a 60 négyzetméteres tetőterasz teszi vonzóvá a munkavállalók számára az irodát.

Első lépések
Örülünk és büszkék vagyunk, hogy ügyfeleink annyira szeretik, és oly nagyra értékelik munkánkat, hogy nevezték irodáikat a versenyre. De még ennél is nagyobb öröm, hogy ezek a kkv-k időt és pénzt szántak arra, hogy egészséges és hatékony munkakörnyezetet alakítsanak ki kollégáiknak. Ez ugyanis azt jelenti, hogy felismerték ennek fontosságát és tudják, hogy ez nem luxus kiadás, hanem a hatékony működés és a munkaerő megtartásának egy fontos eszköze, ami építi és támogatja a vállalkozás HR stratégiáját.

Megosztás:

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: pinterest
Megosztás itt: email

Hírlevél feliratkozás

A tanulmányok letöltéséhez, iratkozz fel hírlevelünkre!

Tech & Well az irodában Kutatási összefoglaló

  • Milyen a magyarországi munkahelyek technológiai felszereltsége a “WELL iroda” kritériumait is figyelembe véve?
  • A magyarországi munkavállalók szerint mely technológiai megoldások segíthetnék elő a hatékony munkavégzést?
  • Applikáció használat az irodában?
  • Milyen, a munkavállalók egészségét támogató és a hatékony munkavégzést elősegítő megoldásokat alkalmaznak a munkahelyeken?

INGYENES TANULMÁNYUNK LETÖLTÉSE