NAGY TEREK, FOLYOSÓK – ÚJRA GONDOLVA

augusztus 21, 2019

Nem kell ahhoz mindenáron open office-ban dolgoznunk ahhoz, hogy nagy terek álljanak a rendelkezésünkre, hiszen egy többszemélyes iroda is meglepő méreteket ölthet. Ugyanakkor sokszor ezeket a lehetőségeket észre sem vesszük, hogy mi mindent elbír egy, addig egyébként kicsinek hitt helyiség. Nem beszélve a folyosók kihasználatlanságáról… Az alábbiakban ezekre a helykihasználási lehetőségekre mutatunk példákat az egyik iroda átalakítási megbízásunk által.

Irodaátalakítás

Az előzményeket tekintve, ami akár más cégvezetők számára is inspiráló lehet, a következőket érdemes tudni. Egy budapesti, 180 fős szervezet kért fel Bennünket arra, hogy újítsuk meg irodaházuk egy részét. Az átalakítás 600 m2-t érintett és egész projekttel a szervezeti átalakításon átesett részleg munkáját szerették volna támogatni úgy, hogy a dolgozók az új, friss, kellemes hangulatú munkakörnyezetben folytatva végezhessék el régi-új feladataikat.

Az irodában egy fős és több fős irodák is találhatóak, nem került az egész részleg területe open office kialakítás alá. Ennek legfőbb oka az volt, hogy a különböző munkafolyamatok, különböző szeparációt igényelnek, így a munkavállalói igényekhez igazodva alakítottuk ki úgy az irodákat, hogy mindenki a számára legmegfelelőbb helyen dolgozhasson. A funkcionalitás mellett azonban a színeket tekintve is eltérő igényekkel találkoztunk.

Az iroda egyik része színes kialakítást kért, de a falak festését végül nem kérte a megbízó, így a kiegészítő panelekkel, és a székekkel igyekeztünk színessebbé tenni az irodákat. Némiképp szokatlan, de kimondott igény volt arra vonatkozóan, hogy az otthont idéző munkakörnyezet kerüljön kialakításra a helyiségek egészében.

Az iroda másik része ezzel szemben kifejezetten azt kérte, hogy ne legyen nagyon színes az általuk használt terület. Ezért aztán a kellemes érzetet, a természet közelségét, és a sötét irodák világosítását elsősorban a zöld szőnyeggel kívántuk elérni.

A kétféle stílusú elrendezéshez is illő Milliken Laylines szőnyegének átmenetes megoldásával pedig a falak határolásával kialakított helyiségek közötti átjárás határozott, szabályszerű vonalait oldottuk fel.

Új helyiségek kialakítása

De nem csupán a régi, meglévő tereket újítottuk fel, az átalakítás során új helyiségek is kialakításra kerültek. Mivel ezen a szinten eddig nem volt egyetlen tárgyaló sem, erre a célra egy 6 fős helyiség került létrehozásra, valamint egy középvezetői irodának is helyet adhattunk. Ezen felül további meeting pointok is színesítik ezentúl az irodaház ezen emeletét és hoznak hasznos funkciót az eddig kihasználatlan terekbe, segítve ezzel a projektmunkákat és az együttműködéseket egyaránt.

Például a hosszú folyosó mentén egy 4 fős meeting point-ot alakítottunk ki, megtörve ezzel a folyosó monotonitását, és lehetőséget adva arra, hogy különböző emeleti szintekről érkező kollégák ne az asztalnál egyeztessenek a szinten dolgozó kollégákkal, zavarva ezzel a többieket.

A folyosón a közeljövőben a szervezet munkájához illeszkedő képek kerülnek elhelyezésre, tovább színesítve ezzel a közlekedő falait. Külön öröm volt számunkra, hogy a közvetlenül a bejáratnál helyet kapó, kávézásra, egyeztetésekre alkalmas sarok is megvalósulhatott, továbbá, hogy a konyhával szemben található meeting point esetében a műfűvel és a bárasztal magassággal lazább teret hozhattunk létre a rövidebb megbeszélésekhez, ezzel is kizökkentve kicsit a kollégákat a munkaterek világából.

Munkahelyi konyha

Bár az esetek nagy részében a konyha nem kerül a figyelem központjába, mi hisszük, hogy az egyik legjobb csapatépítő helyszín, így e tekintetben is különböző változásokat eszközöltünk. Kibővítettük, mely által maga az egész helyiség nagyobb alapterületen kerülhetett újra kialakításra. A helyi adottságok miatt sajnos ablaktalan a konyha,  de a fényekkel, az erdőt idéző tapétával, a fahatású burkolatokkal a természetet igyekeztünk becsempészni picit a helyiségbe.

Természetesen a konyha is úgy került kialakításra, hogy több funkciót elláson. Ezáltal akár kávézások színhelye, de akár rövid egyeztetéseknek teret adó „iroda” is lehet ebédidőn kívül.

Az új munkakörnyezettel nem csak a kialakítással érintett szinten dolgozó 40 fő munkáját kellett támogatunk, hanem a cég minden munkavállalóját is, hiszen még, ha a többiek nem is ezen, az újonnan átadott emeleten végzik a napi feladataikat, többségében projektekben dolgoznak, így elengedhetetlen, hogy ezekhez a meetingekhez több helyiség is rendelkezésre álljon, melyek amellett, hogy funkcionálisak, kellemes színeikkel, formáikkal a munkavállalók közérzetére is jó hatással vannak.

Ha tetszett a cikk, és szeretné, hogy az Ön irodájában is kihasználásra kerüljön minden tér, keressen minket bizalommal elérhetőségeinken!

Megosztás:

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: pinterest
Megosztás itt: email

Hírlevél feliratkozás

A tanulmányok letöltéséhez, iratkozz fel hírlevelünkre!

Tech & Well az irodában Kutatási összefoglaló

  • Milyen a magyarországi munkahelyek technológiai felszereltsége a “WELL iroda” kritériumait is figyelembe véve?
  • A magyarországi munkavállalók szerint mely technológiai megoldások segíthetnék elő a hatékony munkavégzést?
  • Applikáció használat az irodában?
  • Milyen, a munkavállalók egészségét támogató és a hatékony munkavégzést elősegítő megoldásokat alkalmaznak a munkahelyeken?

INGYENES TANULMÁNYUNK LETÖLTÉSE