DOLGOZÓK BEVONÁSA AZ IRODA KIALAKÍTÁSÁBA

április 9, 2019

Egy iroda átalakításánál vagy költözésnél felmerülhet a kérdés, hogy mennyire szükséges, ill. mennyire kell egyáltalán a dolgozókat bevonni az új környezet kialakításába.

Különösen az Y generációs dolgozóknak egyre fontosabb, hogy élmény legyen a munkahely, az igényeiket kielégítő munkakörnyezetben dolgozzanak.

A munkaadók is tehetnek azért, hogy a rugalmas munkavégzés érzését erősítsék a munkavállalókban pl. azzal, hogy nincs asztalhoz kötve, dolgozhat igény szerint kanapéról, a céges konyhából, az irodaház kávézójából, rugalmasan érhet be az irodába, ahol az ő igényeit is figyelembe vették az iroda berendezés, a munkakörnyezet kialakításakor.

Számít-e a dolgozók véleménye iroda átalakítás esetén?

A dolgozók véleményének megismerésének mindenképpen hangsúlyosnak kellene lennie, de mégsem minden esetben történik meg. A munkáltatóknak sokszor vannak kétségei, félnek az eltúlzott, teljesíthetetlen munkavállalói kérésektől.

Tény, hogy a minden igényt kielégítő iroda átalakítás vagy kialakítás nem feltétlenül olcsó, épp ezért is érdemes felmérni a munkavállalók igényeit, és olyan megoldásokat megvalósítani, amelyek találkoznak az elvárásokkal nem utolsó sorban, praktikusak lesznek a mindennapi munkavégzés során.

Sok múlik a részleteken, a megfelelő munkahelyi kommunikáción. Ha meg kérdezzük a dolgozók véleményét, akkor azt érezheti a kolléga, hogy ő is a szervezet része, számít a szava.

A munkahelyi kommunikáció elsődleges fontossággal bír

Nem csak megkérdezni szükséges a dolgozó véleményét, hogy milyen elképzelései vannak az iroda kialakítása során, hanem már az elejétől kezdve fontos a tájékoztatás.

Belső kommunikációs csatornákon, akár hírlevélben tájékoztassuk a kollégákat pl. a költözés okáról, lehetőségéről, a helyszínről, kérdezzük meg a véleményét a munkakörnyezet igényéről, tisztázzuk mi valósítható meg az elképzelésekből.

Nagyon sok múlik a dolgozói elégedettséget tekintve a kommunikáción, például annak közlésén, hogyha az adott szituációban valami nem is valósult meg, az attól nincs elfelejtve, a későbbiek folyamán még visszatérhetünk rá.

A tapasztalatok azt mutatják, hogy 20 fő felett már gondot szokott okozni, a megfelelő belső kommunikáció. Senki nem tudja, hogy mit várhat, mire számíthat a továbbiakban.

Sok esetben találkoztunk olyannal, hogy gyorsan akarták a projekt lebonyolítását, és ezért a kommunikációra nem futotta az időből.

Ez azonban pletykákhoz, félreértésekhez és a dolgozói elégedettség csökkenéséhez, akár a lojalitás csökkenéséhez vezethet.

Ha megfelelően van kommunikálva, hogy valami miért nem valósult meg, akkor az kevésbé okoz problémát.

A többségnek tudunk kedvezni, de olyan nincs, hogy mindenkinek minden tetszeni fog, még kevés létszám esetén sem

Módszer az igények felmérésére

Tapasztalataink szerint lehet érezni egy felmérés során a munkavállalónál, hogy mi az, ami valóban fontos a számára.

A kérdésfeltevés során lehet irányítottan kérdezni. Például:

  • – mit szeretnének?, mi legyen az irodában? helyett szeretne home office-ban dolgozni?, vagy szeretne saját asztalt?
  • – szeretne közösségi teret?
  • – legyen-e tágasabb a konyha a mostaninál?
  • – ki hol eszik rendszeresen? (étterembe megy, otthonról hoz ételt, kijár)
  • – jó-e a mikrohullámú sütő vagy elvárnák, hogy legyen indukciós főzőlap?

A leggyakoribb módszer 20-100 fő esetén a kérdőíves módszer, valamint 1-1- csoport vezetőivel személyes interjú, mivel ők ismerik legjobban a saját csoportjukat.

Az elmondottakat és a kérdőív adatait összevetjük, az eredményeket, információkat és igényeket prezentáljuk.

Korábban folytattunk egy felmérést, amelyben az Y/Z generáció munkakörnyezet igényét mértük fel. ITT olvasható.

A válaszok alapján kerül megbeszélésre, hogy mit tudunk megvalósítani, milyen javaslatok születtek.

Fontos, hogy a dolgozók, érzik, hogy fontosak, ha kikérik a véleményüket.

A tapasztalatok azt mutatják, hogy a kollégák elsősorban a kényelmet, az ergonómiát preferálják, extra kívánságaik nincsenek.

Elvárás még a friss levegő, hogy ne lehessen ételszagot érezni a munkaterekben. Erre alkalmas egy levegőtisztító, ha netán az irodaház nem tudja a saját gépészetével megoldani.

Ha cégvezetőként célunk, a kollégák megtartása, motiválása, elégedettségük növelése, akkor igényeinek figyelembevétele kulcsfontosságú

Egyre több helyen igényként merül fel, a masszázs igénybevételének lehetősége, és masszőr érkezik az irodába. Ennek egy másik és hosszútávon költséghatékonyabb megoldása egy masszázsfotel beszerzése.

Ha utána számolunk, egy masszázsfotel akár 5-700 ezer forint körül is mozoghat, így hosszú távon a masszőr ára megtérül. Bármikor használható, nem csak adott időben, amit előre le kell foglalni, és nem biztos, hogy odaérünk. Egy 10-15 perces masszázs a masszázsfotelben pedig igazi megújulást jelent.

Forduljon hozzánk bizalommal, hogy az Ön cégére szabott munkakörnyezetet alakítsunk ki és bízza ránk a dolgozói elégedettség,- és igényfelmérését!

Megosztás:

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: pinterest
Megosztás itt: email

Hírlevél feliratkozás

A tanulmányok letöltéséhez, iratkozz fel hírlevelünkre!

Tech & Well az irodában Kutatási összefoglaló

  • Milyen a magyarországi munkahelyek technológiai felszereltsége a “WELL iroda” kritériumait is figyelembe véve?
  • A magyarországi munkavállalók szerint mely technológiai megoldások segíthetnék elő a hatékony munkavégzést?
  • Applikáció használat az irodában?
  • Milyen, a munkavállalók egészségét támogató és a hatékony munkavégzést elősegítő megoldásokat alkalmaznak a munkahelyeken?

INGYENES TANULMÁNYUNK LETÖLTÉSE